להזמנות
שם:
טלפון:
אימייל:
כתבה מ1974 על גאגינג  
   
אורים כלפי היסטוריה של ג'אגלינג
על ידי מרצ'לו Truzzi 
עם מסימיליאנו Truzzi
מהעגלה, Vol. 18 מס '2, מרץ-אפריל 1974
למרות שעבודות רבות קיימות המתווות את הטכניקות הבסיסיות של ג'אגלינג, כיצד לבצע ספרים, חל מיעוט יוצא דופן של מידע זמין על ההיסטוריה שלה. בעיות דומות קיימות ברוב של האמנות העממית הגדולה של הקרקס. למרות שיש הרבה מידע זמין באמצעות ראיונות עם אמנים עדיין פעילים, ההיסטוריה התעסוקתית כגון ממשיכה להיות מוזנחת. מה המסקנה הוא ניסיון קצר בהצלה תרבותית כזה, בחלק בתקווה לעודד אחרים כדי לאסוף עובדות דומות על אמנויות קרקס אחרות.ג'אגלינג והיסטוריה עתיק
ההיסטוריה של ג'אגלינג היא אחד ארוך ומרתק. האמנות הייתה עם גבר בצורה כלשהי, כל עוד ציביליזציה. יש עדויות של להטוטנים בתרבות המצרית הגדולה שבו יובאה מהודו. ג'אגלינג היה מוסד שלו במשך מאה שנים עם יפן, סין, דרום מזרח אסיה, איראן וטיבט. אפילו היו לי האצטקים וילידים האמריקאים אחרות להטוטנים. להטוטנים בתרבויות המוקדמות אלה היו לעתים קרובות בולטים בטקסים הדתיים ומיתולוגיים. זה כנראה כאן כי היה לי ג'אגלינג מקורו יחד עם צורות אחרות של מיומנות, לצורות מסוימות של ג'אגלינג נמצא גם היום בשבטים פרימיטיביים, מתורגל על ​​ידי shamen.ג'אגלינג היה אהוב עם היוונים ומאוחר יותר עם ​​הרומאים. בשמות שונים רומא עתיקות קיבלו מה שאנו מכנים היום להטוטנים, למשל, ventilatores (סכין זורקים) וpilarii (שחקני כדור).בצורות המוקדמות שלה ג'אגלינג היה בדרך כלל בשילוב עם צורות אחרות של מיומנות משעשעת כגון קל-של-יד ואקרובטיקה. ג'אגלינג הוא צורה מיוחדת של בידור שהוא די אחרונים. Joculatores היו הפנטומימאים של ימי הביניים. השימוש הצרפתי של מילת הלהטוטנים (צורה שגויה של jougleur) כלל את הזמרים ידועים הוא trouveres, וזמרי אנגלית הצנועים מאותו הסוג עבר בהדרגה ללהטוטנים מטיילים שמתערוכות הטווח בא כדי לכסות באופן רופף אקרובטי, pantomimic, וקל-של-יד הופעות.יש מעט מאוד ידוע על להטוטנים המוקדמים אלה, שכן רובם היו נוודים, ובמסעות כמו צוענים-הם היו ידועים לקהילה רק באמצעות התצוגה שלהם במיומנויות ברחובות העיר שבו התהלך. לאט לאט, האמנות שפותחו עד שלבסוף שחררו את עצמו מהלהטוטים שמלווים בדרך כלל אותו. (לג'רדמיין שונה מלהטוטים שבלהטוטן בגלוי מציג מיומנותו, ולא ניסיתי להסוות את המיומנות של ידו, בזמן שהשחקן הקל-של-יד לעתים קרובות מסכות מיומנותו על מנת לייצר תוצאות מדהימות).למרות חוסר ידע אמיתי על מבצעים אישיים או ההישגים המדויקים שלהם, סיפורים רבים ואגדות סביב או עוברי אורח כולל אלה פותחו. דוגמא טובה לסיפור כזה פופולרי הייתה של "Le Jongleur de Notre Dame," במקור מחזה נס מימי הביניים שעבר גרסאות רבות, כולל אחד על ידי אנטול הפרנס אשר מאוחר יותר הוצג כאופרה מאת מסנה בשנת 1902.ג'אגלינג MODERN
ג'אגלינג כשלעצמו לא להתפתח לאמנות מיוחדת שאנו עדים כעת עד כניסתו של האסיאתים מסוימים לאירופה. השיא המוקדם של להטוטן במובן המודרני נראה סיני. לאו לורה, שהייתה בדרורי ליין בשנת 1832.בהתפתחות המוקדמת שלה להטוטנות ואחרי דפוסים פורמליים מסוימים. הראשון היו קראפט-להטוטנים או כוח de להטוטנים. אלה היו להטוטנים שהתמחו במניפולציה של חפצים ומשקולות כבדים. הם יעבדו עם אובייקטים כגון כמו כדורי תותח. דוגמא טובה ללהטוטן כזה הייתה סוורוס שפר שירד ממשפחה של להטוטני רחוב. הוא העתיק את להטוטן Holtum הדני, וקדם אחר גדול "להטוטן משקל." פול Conches (גם גרמני) שהופיע לבוש כהוסאר. נוסף קראפט-להטוטן גדול היה פול Spadoni, גם גרמני. רוב קראפט-הלהטוטנים הגדולים היו גרמנים, אבל זה היה כנראה האופנה לקחת שמות איטלקים. Spadoni הגיע לזירה הלבושה כמו רומי במרכבה. אז הוא דחה את הסוסים והמשיך כדי לאזן את המרכבה על ראשו. אחד הטריקים האופייניים לו נעשה באביב-לוח קטן. הוא היה טיפת כדור תותח על הלוח שהיה שולח אחרת לאוויר, והוא היה תופס את הכדור בטיסה על עורפו. Spadoni, נולד בשנת 1870, שהועתק שפר שהיה ידוע היטב סביב 1900. עכשווי עם שפר היתה פול Cinquevalli וקארה. ג'אגלינג במשקל הוא כמעט מיושן היום.הטופס הפופולרי השני של ג'אגלינג היה "ג'אגלינג סלון" על ידי הלהטוטן mondain. הלהטוטן הגרמני קארה (אשר לעתים קרובות טען שהוא אמריקאי) כבר נקרא לעתים קרובות להטוטן הסלון הראשון, אבל הוא קדמו Agoust, להטוטן טיפוסי של 1860-1886 שביים את המופע שלו בסביבת מסעדה. להטוטן הסלון היה אחד שעבד בדרך כלל בשמלת פורמט והשתעשע כגון אובייקטים כמו המקל, הכפפות, כובעו העליון או דרבי, ומאמרים ניתן למצוא בסלון כמו זרי פרחים, כדורי ביליארד, ורמזים. נראה קארה שהייתה הגדול ביותר של להטוטני הסלון. קארה נלמדה על ידי Pospischil, מנהל צמד טרפז, שבתורו לימד על ידי שפר. ג'אגלינג שלכאורה תמיד היה מסורת שבעל פה, לימד על ידי רופא אחד למשנהו. נוסף להטוטן סלון גדול (גם גרמני) היה סלרנו. הוא היה ממציא גדול במיוחד של טריקים ג'אגלינג חדשים ומכשירים. למרות שהוא השתמש בכמה אפקטים מלאכותיים ההעסקה "גימיקים", הוא היה בכל זאת אמן מאוד מצוין. אולי להטוטן הסלון המודרני הגדול ביותר הוא האמן הגרמני Adanos.למרות שאנחנו, בדיון זה, סיווג לקטגוריות להטוטנים מתמחים, רוב הלהטוטנים עדיין לשלב מעשיהם הרבים של טפסים אלה. דוגמא טובה לסוג אקלקטי יותר של ג'אגלינג הייתה פול Cinquevalli (אחר גרמני, נולד בפוזן ששמו אמיתיים היה להמן-בראון) שזכה לתהילה רבה באנגליה בתחילת המאה. הוא נכנס לבוש בבגד גוף וגרבונים ובצע תרגילי איזון רבים וכמה להטוטי משקל.התמחות שלישית הייתה של להטוטן הרכיבה על סוסים, כלומר, השחקן שהיה לתמרן בזמן שעמדו על גביו של סוס מרגש. כנראה הגדול ביותר של אלה היה Briatori. הוא היה ראשון (ואולי האחרון) ללהטט שבעה כדורי עת שעמד על סוס מרגש! נוסף רכיבה על סוסים להטוטן גדול, ניקולאי ניקיטין (בנו של בעל קרקס הרוסי המפורסם), היה בעסקים בידור גדולים במיוחד והיה גם להטוטן סלון יפה מאוד כשהוא מימש את מיומנותו על הקרקע. נוסף רכיבה על סוסים להטוטן גדול היה אנריקו Truzzi, אביו של מסימיליאנו Truzzi, הלהטוטן הגדול ביותר בדור שלאחר מותו של אנריקו Rastelli.צורה רביעית של ג'אגלינג היא זה של Antipodist. Antipodist הוא מי שמלהטט אובייקטים עם רגליו. בדרך כלל, להטוטנים לחשוב על antipodism כצורה נפרדת של ג'אגלינג. למרות שאפשר לעשות את זה טוב מאוד ויכול להיות מאוד קשה, הוא מוגבל יחסית באפשרויות שלה ובאופן כללי מורכב מאיזון ו / או ספינינג של אובייקטים על הרגליים בשכיבה על הגב. צורה זו של ג'אגלינג משולב לרוב עם צורות אחרות של מיומנות. לעתים קרובות הוא נמצא בשילוב עם אקרובטיקה, "ג'אגלינג" שחקן אחד אחר עם רגליו בזמן האחרון מבצע סלטות, וכו 'צורה זו של antipodism היא בדרך כלל לא נחשבת לסוג של ג'אגלינג, והעוסקים בו ידועים כמו icarians. אמנם היה רב antipodists מזרחי, icarians הגדול ביותר נראה שהיו אירופים, במיוחד גרמנים והונגרים.הסיווג החמישי והאחרון של להטוטנים המוקדמים אלה הוא זה של להטוטני הקבוצה. זה מורכב של יותר מאדם אחד להטוטנות אותם האובייקטים קדימה ואחורה. דוגמא יפה לקטגוריה זו הייתה המשפחה ידועה הצרפתית, Perezoffs, אשר בפעם אחת הייתה מורכבת מעשרה אנשים. נוספת לוליינות קבוצה יפה מאוד הייתה משפחת Amoros, להקה גרמנית, שאחד מהחברים היה האדם הראשון שנרשם אי פעם ללהטט תשעה כדורים באוויר בזמן אחד. היו מעשי ג'אגלינג קבוצה רבים בעבר, אבל הם הופכים להיות לאט נכחדו. זה היום יותר מבחינה כלכלית מעשי למעשים להיות קטנים, וזה חל לא רק על מעשי ג'אגלינג; להטוטנים בדרך כלל היום לעבוד כרווקים או לפעמים כמו צמדים. יש כמה להטוטני קבוצה, אבל הרמה שלהם היא לא דומה לאלה של העבר. חלק ממעשי ג'אגלינג הקבוצה הגדולים היה Mangadors, Arizonas, Aicardis, וAngolys D'(שדרך אגב, קשורים למשפחת Briatori).1900 המוקדמים הביאו את הסוף של בתי ספר מיוחדים אלה של ג'אגלינג. למרות שעדיין קיימות אנשים עושים רבים מהטריקים שבוצעו, הסיווגים כבר לא קיימים במדינה טהורה. להטוטני משקל נתפסים כבר לא, ולהטוטן הרכיבה על סוסים נראה גם נעלם. ג'אגלינג הקבוצה עובר מהזירה, ונראה שיש antipodists פחות ופחות, אם כי יש עדיין כמה icarians די עזב באקרובטיקה. ג'אגלינג סלון עדיין נשאר איתנו בחלקו, אבל לא במובן הישן. מבצעים עדיין עובדים עם כובעים ומקלות ראש, אבל ההתמחות היא למעשה נעלמה.עוד דבר אחד חייב להיות מוזכר: הלהטוטנים המזרחיים. יש, למרבה הצער מאוד, שיא מעט מאוד אפילו אלה להטוטנים אירופיים המוקדמים, וגורלם של הלהטוטנים המזרחיים המוקדמים שכל כך השפיעו רב על האמנות הוא הרבה יותר מעורפלים באלמוניות. למרות שאנו חושבים היום של הלהטוטנים המזרחיים בעיקר במונחים של הרבה ספינינג הצלחת עשיתי מעל והדגשתי מעל, רבים מהם היו מומחה בצורות אחרות. מאז הם היו חברים בקבוצת מיעוט מוזר ו" Outsiders "לאירופי הממוצע, המעללים לפעמים המפוארים שלהם לזלזל. איכשהו נראה הצופים לזקוף מבקרים אלה מהמזרח עם כשרון טבעי לטכניקות קשות כאלה. מהסיבה זו, השמות הבודדים של חלק מהשחקנים האלה פשוט לא ציינו, ומעלליהם לא תוארו באופן מלא. עם זאת, אנחנו לא יכולים שלא להבחין בהשפעה החשובה שיש להם על אמנות עתיקה זו. זה משמעותי כי לאו לורה הייתה השחקן הראשון שנרשם שהתמחה בג'אגלינג ניתן למצוא באירופה. יש לציין גם, עם זאת, כי ג'אגלינג המזרחי אחרי דפוס שונה במקצת מזה שיש לנו שנדון. היא הייתה מורכבת בעיקר ממעללי איזון. אחד טריק מדהים במיוחד שהיה נפוץ למדי היה מתגלגל על ​​הגוף, בכל מיני דרכים, של קלשון גדול. הטריק הזה, כפי שהיה מקובל ברוב ג'אגלינג המזרחי, היה בדרך כלל בשילוב עם התפתלויות מדהימות ומיומנויות אקרובטיות. עוד הישג משותף היה המניפולציה וטיפול מיומן של כדורים הגדולים של חוט או חוט. זה היה הבסיס לשימוש הפנטסטי של מניפולציה כדור גומי על ידי הלהטוטן הגדול ביותר שידע העולם מעודו - אנריקו Rastelli.אנריקו RASTELLI
פעם אחת בהיסטוריה של כל אמנות, שם עולה דמות כשרונות ומניעיו הם כל כך ייחודיים שהוא ישיג גבהים במקצועו שלעולם לא עלו ושעדיין יזרחו ושוב כדי לסחרר כל שאיפות לעתיד. אדם כזה היה אנריקו Rastelli - ללא ספק הלהטוטן הגדול ביותר בעולם עדיין מיוצר. מעלליו של השחקן הפנטסטי הזה הם אגדת קרקס, והם נראים עוד יותר מדהימים לאלה שמבינים קושי הטכני שלהם.אנריקו Rastelli נולד למשפחת קרקס. אביו היה אלברטו Rastelli, להטוטן עצמו אלא בעיקר אַקרוֹבָּט קרקס או "עלון." אנריקו נולד בסיביר בשנת 1896, כאשר משפחתו הייתה בסיור רוסיה. למרות שהוא היה יכול להיות בילה חלק משנותיו הראשונות באיטליה (פרטים אינם זמינים, החלק הגדול יותר של נעוריו עבר עליו ברוסיה, וזה היה ברוסיה שרכש את מיומנותו ומוניטין הרב הראשון שלו אביו איחל לו. להיות לוליין, והוא עשה את העבודה באביו ולפעול האווירי של אמא, אבל בג'אגלינג גיל צעיר מאוד שנתפס בנו כדי Rastelli, ג'אגלינג לא היה משימה שיש לבצע בעמל רב;. זו הייתה האהבה הראשונה שלו הוא ממש התאמן לילה. ויום בחייו הקצר. זה לא היה נדיר עבורו להתאמן שנים עשר שעות ביום, והוא רק לעתים רחוקות התאמן פחות משישה. הוא היה לעתים קרובות לשוחח עם מבצעים ואפילו לנהל את עסקיו בזמן תרגול. באמת הוא אהב את האמנות שלו, ו אהבה זה ניכרה היטב במעשי הגבורה שלו. בשלב מסוים בגרמניה, המעשה שלו, שהיה מופע סולו תמיד, היה כל כך מלא במגוון שנמשך ארבעים דקות תמימות!התרומות של Rastelli לג'אגלינג היו רבות, אבל החשוב ביותר הייתה כניסתה של המניפולציה של, כדור גומי מלא אוויר גדול (בקוטר שישה עד שנתי עשר אינץ ') שלו. בגיל צעיר, Rastelli ראה להטוטן היפני הטקשימה, שהשתמש בכדור צמר גפן שהוא מניפולציות עם מקל בפיו. Rastelli ראה את הפוטנציאל למימוש כישורים להטוטנות עם זה ו, על ידי שימוש בכדור הגומי של ילד במקום כותנה אחד, הפך מניפולציה כזאת לעבודה ללא תחרות של אמנות. מעלליו היו לא יאומן בתיאום הקפדניים שלהם כפי שהוא זרק ותפס את הכדור עם כל חלקי גופו. זה היה Rastelli, מדי, שהחל בפועל עכשיו נראה לרוב בזריקת הכדור לקהל, שיש להם לזרוק אותו בחזרה, ולתפוס אותו על מקל שנערך בפיו. Rastelli היה אביו של מה שבדרך כלל נקרא הכדור להטוטנות - המניפולציה הפיסית בדרכים שונות של כדורי גומי מנופחים. הכדור להטוטנות כוללת מעללים מיומנים כגון מסתובב הכדור על האצבעות, הקפיץ את הכדור ברציפות בראש, ובאופן כללי לזרוק ולתפוס את הכדור עם חלקים שונים של הגוף. מידת השליטה שRastelli הציגה מעולם לא השתוותה לחלוטין. המניפולציות שלו אפילו כללו שימוש ברוגבי המלבני, משימה עדיין שאין כמוהו. בשנותיו האחרונות Rastelli הציג המניפולציה של כדור הכדורגל למעשו, והמיומנות יוצאת דופן שלו סנוורה את שחקני כדורגל מקצועיים ואוהדים כאחד. הוא יכול לנהל שיחה ארוכה תוך הזמן ולחלופין, בצורה חלקה הקפצה שני כדורים במצחו!בנוסף לשליטה בכדור להטוטנות, Rastelli גם כאדון של מה שאנו מכנים יהיו להטוטנות "טהורה" או ישר. להטוטנות ישר מורכבת מהיכולת להקיא מספר האובייקטים באוויר ולתפוס אותם לסירוגין. זוהי צורה שאחד בדרך כלל מקשרת עם ג'אגלינג. בדיון מאוחר יותר של ההיבטים הטכניים של ג'אגלינג, הקורא יראה שיש "מערכות" שונות של ג'אגלינג שאינן תלויים לגמרי אחד מהשני. הטכניקה הנפוצה ביותר כגון או המערכת להטוטנות נקראת "מדורגת" ומערכת זו משמשת רק ללהטט מספר אי-זוגי של עצמים. מסיבה בלתי מוסברת די, Rastelli מעולם מפל ליהטט לכל תואר. לפיכך, הוא היה לתמרן בין שמונה אובייקטים או שישה אובייקטים אבל לא שבע. זה היה אפשרי שהוא יכול לתמרן שבעה חפצים, אבל הוא מעולם לא עשה זאת במעשו.Rastelli הגביל את עצמו להטוטנות שלושה סוגים של אובייקטים: כדורי גומי קטן, מקלות, וצלחות. Rastelli היה אמן להטוטי שמונה כדורים המלא. זהו הישג פנומנלי שבדרך כלל לא זוכה להערכה על ידי צופה שאינו מקצועי. הציבור הרחב מלא בתפיסות מוטעות לגבי ג'אגלינג שראה פוסטרים קרקס מראים ציורים של אמני מניפולציה שפע עצום של חפצים. כאשר לוקח בחשבון שמלהטט בשמונה כדורים אומר ששבעה כדורים חייבים להיות השליכו בנפרד לאוויר במהירות ובדיוק כך שהכדור השמיני ניתן השליך לאוויר בצורה חלקה לפני שניתן יהיה תפס את הכדור הראשון, אחד מכיר בכשרון הרב נדרש. ולזרוק שמונה כדורים באוויר ורק לתפוס אותם הוא קשה מספיק, אבל ברציפות השמירה על סיבוב כזה במסלול היא הרבה יותר קשה. Rastelli לא, למעשה, לזרוק ולתפוס עשרה כדורים, אבל הוא עשה את זה רק לאחד רוטציה. כנראה שהוא דואג רק לעצמו ברצינות עם ניסיון עשרה כדורים כשהוא שמע שחבר של משפחת Amoros הציב ג'אגלינג שיא תשעה כדורים. מאז Rastelli לא אהב מפל להטט, הוא לא טרח עם תשעה כדורים וניסו ישירות עשר. עם זאת, יש לציין שזה לא היה רק ​​כמות החפצים שגרמו להטוטנות של Rastelli פנומנלי; זה היה אופן קליל ומושלם שבו הוא השיג ההישגים המדהימים שלו.Rastelli מעולם לא הקפיץ מועדונים הודי הנפוצה ראו שאחד רואה להטוטנים באמצעות היום; ששחק עם מקלות עץ. בניגוד למועדון, שהוא רחב יותר בקצה אחד, מקל הוא צר ומאוזן באופן שווה, למרות שיש לה המקל בקצה אחד (בדרך כלל לבן) אשר נועד כידית שלו. מקלות ואלות הם האובייקטים הקשים ביותר ללהטט, כי הם צריכים לתת מספר מסוים של סיבובים כדי שהם עלולים להיתפס כראוי על הידיות שלהם. Rastelli ליהטט שמונה מקלות, והוא היה אביהם של שישה מקלות מלאים. ג'אגלינג של Rastelli של שישה מקלות מעולם לא השתווה. לא רק שהוא לתמרן אותם בקצב פנטסטי מהיר, אבל הוא עשה זאת בגובה נמוך שבו שאחרות לא הצליחו ללהטט ארבעה. הוא השתעשע חמישה מקלות וכדור אחד יחד - feat הקשה ביותר בשל ההבדלים בטכניקת משקל וזריקה. הוא גם הקפיץ שש משואות, והדברים שהוא יכול לעשות עם שלושה לפידים מעולם לא השתוו. הכושר הגופני שלו היה מדהים בעצמו. הוא היה לתמרן בין שלושה לפידים עוברים לסירוגין אותם תחת כל רגל בזמן הצעידה אווז לחלוטין סביב במה גדולה פי שלושה!ג'אגלינג של Rastelli של צלחות היה מדהים באותה מידה. הטבע של ג'אגלינג צלחת, כלומר, הצורה המוזרה שלהם, עושה את זה קשה מאוד בהתחלה להקיא יותר משלושה מכל יד. עם זאת, Rastelli התגבר על קושי זה על ידי בניית מנגנון המחובר לרגליו באופן רופף שיכול להחזיק שתי צלחות. לאחר מכן הוא היה לתמרן בין שש צלחות לאוויר, מיד לאחר מכן תופסת את שתי צלחות נוספות מרגליו, ובכך שהוא קיבל שמונה צלחות המלאה למסלול רציף. והוא היה עושה זאת תוך איזון בו-זמנית אובייקט גבוה על מצחו!הישג זה מעולם לא שוכפל. הוא גם היה ראשון, ואחד מעט מאוד הלהטוטנים, ללהטט שש צלחות בזמן הקפצה כדור גומי קטן בו זמנית ברציפות על מצחו.Rastelli היה לא רק אמן נדיר, אבל גם אדם אינטליגנטי ועדין. היה לו המוניטין של אדם וחבר להפליא גדולים, והוא אמר שאין לו אויבים - דבר נדיר במקצוע כזה תחרותי כעסקי שעשועים. לדוגמא, כאשר Rastelli ברח מרוסיה בשנת 1919 כתוצאה מהמהפכה שם, הוא הגיע לאיטליה כמעט לא ידוע. בהתחלה הוא הלך לעבודה עם גאטי הקרקס והיה לילה לסנסציה. אבל למרות הצעות רבות גדולות להופיע במופעים גדולים ומרהיבים יותר, הוא נשאר עם גאטי במשך כמה שנים מתוך נאמנות ידידותית. לבסוף הוא עזב גאטי, ובשנת 1923 הוא ביקר בארצות הברית, שם הוא הופיע בהיפודרום בניו יורק. הוא חזר לאירופה ובברגאמו, איטליה, בשנת 1931, הוא חתך את פיו מעט מאוד עם השופר שהוא השתמש במעשו. קיצוץ זה הפך נגוע והוא מת. הוא היה רק ​​בן שלושים וחמש שנים ובראשו. העולם לעולם לא יראה שווה לו.(© כל הזכויות שמורות שנת 1974 על ידי מרצ'לו Truzzi)הערות לקראת היסטוריה של / הטוטנות ניירות הטוטנות / jis@juggling.org
 

הדפסהדפס
 
        
מופעים | בי''ס לקרקס | המלצות | אודות | צור קשר | מפת האתר
כל הזכויות שמורות © osj.co.il
Powered by   הקמת אתרים   קידום אתרים
אתרים מעודפים